Friday, February 22, 2008

Diagnosis abang

Saya tulis fasal demam, saya pula yang demam. Tapi ini demam betul-betul, bukan demam nak bertanding pilihan raya. Demam, batuk, selesema, sakit kepala, tekak perit, semuanya cukup lengkap. Mungkin Allah nak kafarahkan dosa saya. Alhamdulillah. Dapat cuti sakit dua hari.

Satu ketika, saya pejam mata sambil ‘menikmati’ batuk tak henti-henti. Bila buka mata, tengok abang dan kakngah duduk depan saya dengan muka penuh simpati. Abang tolong urut-urut dada saya. Kakngah pula tepuk-tepuk belakang saya.

Dengan bersungguh-sungguh dan muka serius abang mendiagnosis penyakit saya, “Mak, abang tahu mak sakit ni bukan fasal mak nak mati, tapi fasal mak nak ada baby!”

HAHAHAHAHAHA…uhuk…uhuk…uhuk! HAHAHAHAHAHAHA….uhuk….uhuk…uhuk!

Sambil terbatuk-batuk, sambil ketawa. Aduh! Sakit dada saya.

Another baby? At my age? After three caesarean operations?

Hopefully not, abang. InsyaAllah.

Den tak larat nak ado baby laie! Dah tuo!

2 comments:

Leyla Shuri said...

salam tuan rumah, masih tak tahu apa namanya.

samolah kito, potong porot tigo kali topi buleh laie buek baby, cumo eah, laki den tulak hehehe.
somogo chopek somboh.

mak aji said...

Salam Halela,

Sekarang ni dah tak boleh dah, dah tutup kedai. Doctor's order. Husband nak baby lagi ko? Uih, sekso badan!
Den dah ok dah. Tingga batuk ajo sikit-sikit laie.